materiały partnera
Usługi merchandisingowe to określone działania, których celem jest zwiększenie sprzedaży w punkcie stacjonarnym. Usługi te skierowane są do sklepów, których oferta nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem klientów. Specjalistyczna pomoc jest w stanie przynieść szereg korzyści – od zwiększenia sprzedaży, aż po poprawę wizerunku marki.
Niska sprzedaż to dość częsty problem w sklepach stacjonarnych. Znalezienie przyczyn takiego stanu rzeczy nie jest łatwe, ponieważ nie zawsze są one widoczne na pierwszy rzut oka. Czasami klienci tłumnie odwiedzają punkt, natomiast wychodzą z niego z pustymi rękoma. Jeżeli nasz sklep boryka się z problemami tego typu, najlepszym rozwiązaniem są usługi merchandisingowe, świadczone przez takie firmy jak MS Services.

Głównym założeniem merchandisingu jest zwiększenie atrakcyjności produktów w punktach sprzedaży. Pierwszym etapem współpracy z merchandiserami jest dokładna analiza potrzeb klienta. Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie audytu w sklepie. Dopiero po tych czynnościach możliwe jest rozpoczęcie właściwych działań. Merchandiserzy dbają o stałą dostępność produktów. Towary muszą być dobrze widoczne i łatwo dostępne dla klientów. Bardzo ważna jest ich atrakcyjna ekspozycja na półkach. Produkty powinny być profesjonalnie rozmieszczone – zgodnie z zasadami visual merchandisingu. Wówczas zwiększa się ich zauważalność, co bezpośrednio zachęca do zakupu.
Aby przeprowadzone działania mogły przynieść zamierzony efekt, konieczne są regularne wizyty merchandiserów w punktach sprzedaży. Nieustanna kontrola jakości ekspozycji pozwala utrzymać estetykę półek, właściwe oznakowanie cenowe oraz zgodność z wytycznymi marki. Istotne znaczenie ma też bieżąca analiza i raportowanie. Dzięki nim możliwa jest szybka reakcja na aktualne potrzeby rynku – np. zmiany w zachowaniach konsumentów. Ważne jest także wsparcie promocyjne. Polega ono na wdrażaniu materiałów POS, takich jak standy reklamowe, wobblery czy plakaty.
Ciekawym rozwiązaniem jest też outsourcing przedstawicieli handlowych. Usługa ta polega na współpracy z zewnętrznym partnerem, który rekrutuje, szkoli i zarządza zespołem handlowym w imieniu firmy. W ten sposób możliwe jest korzystanie z pomocy doświadczonych handlowców, bez konieczności prowadzenia kosztownej rekrutacji, onboardingu czy zarządzania zespołem sprzedażowym. Wszelkie działania są realizowane zgodnie z ustaloną wcześniej strategią. W tym przypadku także odbywa się bieżące raportowanie wyników oraz analiza rynku.