Z udziałem ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka, dzisiaj w Ostrzeszowie miało miejsce uroczyste podpisanie umowy na budowę odcinka drogi S-11 Kępno – Przygodzice.
[FOTORELACJA]2139[/FOTORELACJA]
Umowę podpisali dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Poznań Patryk Kosicki i dyrektor Oddziału Południowego Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex SA. Grzegorz Domeradzki.
Minister Dariusz Klimczak podkreślał, że budowa S11 jest niezwykle istotna nie tylko dla mieszkańców południowej Wielkopolski, ale i wszystkich Polaków. – Szczególnie tych, którzy poruszają się między województwem śląskim i zachodniopomorskim, właśnie tutaj, przez Wielkopolskę – dowodził. (…) – To ogromny kontrakt, prawie 600 milionów złotych. 17.5 kilometra drogi, która będzie zakończona w 2029 r. (…) W wielu częściach naszego państwa samorządowcy czekają na drogi ekspresowe, bo wiedzą, że w wielu przypadkach są one żyłą złota, jeśli chodzi o dochody, podatki, lokalizację działalności gospodarczych.
Swojego zadowolenia z podpisania umowy nie krył poseł Andrzej Grzyb czy też obecni na uroczystości samorządowcy, m.in. starosta ostrzeszowski Dariusz Świtoń, starosta ostrowski Paweł Rajski, wicestarosta kępińska Renata Ciemny, burmistrz Kępna Piotr Psikus czy przewodniczący Rady Miejskiej Ostrzeszów Tomasz Kosmala.
- Historia S11 miała zmienne koleje. Ponieważ ona była tuż po wejściu Polski do UE wpisana jako droga S11, jednak w kadencji 2005-2008, za czasów ówczesnej koalicji PiS z Samoobroną, z tego spisu wypadła na rzecz S19– przypomniał poseł Grzyb. – Dopiero później wróciła.
Przypomnijmy, w przetargu na budowę dwóch odcinków S11: Przygodzice – Ostrzeszów Północ i Ostrzeszów Północ – Kępno wystartowało aż 19 firm. Jeśli chodzi o 17,5-kilometrowy odcinek Ostrzeszów Północ – Kępno, najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex (588 232 566,40 zł).
Teraz, w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy musi zostać opracowany projekt budowlany i złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Jego procedowanie powinno zająć 7 miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Wybudowany odcinek ma posiadać dwa pasy ruchu w obu kierunkach, a także pas awaryjny. Planowane jest również zarezerwowanie terenu pod ewentualną rozbudowę w przyszłości. W ramach drogi powstaną dwa węzły Ostrzeszów Północ i Kępno Północ. W ramach inwestycji powstanie też 7 obiektów inżynierskich – przejść dla zwierząt.
Początek prac w terenie powinien nastąpić w IV kwartale 2026 roku. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, kierowcy z nowej trasy skorzystają w I połowie 2029 roku. JUR
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz