Zamknij

Matematyka w szkolnej kuchni i ciastka z marmoladą

14:55, 17.10.2024 Aktualizacja: 16:22, 20.10.2024
Skomentuj

Od września br. w Szkole Podstawowej im. Mariana Falskiego w Kraszewicach realizowany jest projekt grantowy, którego głównym celem jest rozwijanie myślenia matematycznego. Promuje on dodatkowo praktyczne podejście do nauczania matematyki.

Czy matematyka jest wszędzie? Tak, nawet w kuchni… twierdząco odpowiedzą uczestnicy zajęć dodatkowych – uczniowie klas IV-tych, którzy 4 października upiekli pyszne ciastka z marmoladą.

Z relacji młodych cukierników, zajęcia przebiegały wg ustalonego harmonogramu:

”Najpierw uzupełnialiśmy kartę pracy a w niej działania matematyczne, których rozwiązania ustalały masę składników: mąki, jajek, masła i dodatków. Oj, nie było łatwo, ale warto było. Podzieleni                        na grupy robocze, z pomocą wag kuchennych, odmierzaliśmy zaplanowane produkty zgodnie                           z przepisem. Po  połączeniu składników formowaliśmy małe krążki. Nakładaliśmy na ich środek odrobinę, pysznej, truskawkowej marmolady. Tak przygotowane słodkości piekliśmy w szkolnej kuchni 15 minut. Czas oczekiwania  dla niektórych  trwał zbyt długo! Warto było czekać, bo jeszcze gorące, pachnące wanilią ciasteczka smakowały wybornie. Było ich tak wiele, że mogliśmy zabrać kilka do domu, aby pochwalić się najbliższym upieczonymi przez nas słodkościami”.

MSilnia! Matematyczne myślenie ma moc! Nie tylko lekcje i praca przy tablicy uczy podstaw matematyki. Nauka poprzez zabawę  wzbudza zainteresowania przedmiotem, praktyczne ćwiczenia doskonalą umiejętności uczniów, bo jak stwierdzili uczestnicy projektu „ warto ćwiczyć matematyczne działania dla tak słodkich przyjemności”.

Julia – IV b

(red. Agnieszka Białas)

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%