Zamknij

Leśne Skrzaty z Przedszkola w Czajkowie oswoiły matematykę

20:23, 26.05.2024 . Aktualizacja: 22:54, 26.05.2024
Skomentuj

Leśne Skrzaty z Przedszkola w Czajkowie oswoiły matematykę! Okazuje się, że królowa nauk nie musi budzić postrachu. Może być przyjemna i zabawna, zwłaszcza jeśli doświadcza się jej wielozmysłowo.

[FOTORELACJA]1593[/FOTORELACJA]

W Publicznym Integracyjnym Przedszkolu „Leśne Skrzaty” w Czajkowie dobiega właśnie końca projekt „Polisensoryczna matematyka” – laureat III edycji programu „Rosnę z matematyką” Fundacji mBanku. Projekt realizowany był przez nauczycieli, pod okiem koordynatorów, od lutego do maja 2024 roku. Dedykowany był dzieciom wszystkich grup przedszkolnych.

W ramach projektu przeprowadzony został cykl zajęć sensorycznych kształtujących umiejętności niezbędne do skutecznego przyswajania wiedzy. Zajęcia rozwijały świadomość ciała u dzieci, orientację przestrzenną, motorykę dużą i małą oraz odporność emocjonalną. W kolejnym etapie kształtowały kompetencje matematyczne, takie jak: dostrzeganie rytmu, odzwierciedlanie i tworzenie wzorów, klasyfikowanie, szacowanie, porównywanie cech przedmiotów oraz liczebności zbiorów, rozpoznawanie figur geometrycznych, zapoznanie z różnymi jednostkami miar i pojemności, mierzenie i porównywanie długości, liczenie, rachowanie, rozpoznawanie cyfr, zapoznanie z wartością pieniądza. Na zajęciach wykorzystywano do zabawy i nauki materiały naturalne (kasza, ryż, groch, patyczki, kasztany, pestki, owoce), pomoce przygotowane własnoręcznie (masy sensoryczne, liczmany, karty do zabaw ruchowych, karty pracy) oraz zakupione środki dydaktyczne (klocki, układanki, mozaiki, tangramy, program multimedialny „Matematyka bez reszty”).

Udział w „Polisensorycznej matematyce” umożliwił przeprowadzenie licznych warsztatów. Leśne Skrzaty upiekły pyszne, kruche ciasteczka, przygotowały samodzielnie pizzę i stworzyły aromatyczne mydełka. Powyższe działania pozwoliły przedszkolakom w praktyce stosować matematykę (postępowanie wg instrukcji, odmierzanie ilości i pojemności produktów, dzielenie na równe części). Kolejnym elementem projektu było wyjście do sklepu i na stragan, dzieci zapoznały się z różnymi nominałami monet i banknotów, miały możliwość samodzielnego dokonania transakcji. Najmłodsze grupy z zakupionych warzyw przygotowały wyśmienitą sałatkę. Doskonałym elementem przedsięwzięcia było przeprowadzenie rodzinnego konkursu na najlepszą grę planszową rozwijającą kompetencje matematyczne dzieci w wieku od 3 do 5 lat. Maluchy wraz ze swoimi rodzicami przygotowały wyjątkowe gry. Każda była oryginalna, oparta na innym motywie, a co najważniejsze zamieniała liczenie czy rachowanie w świetną zabawę.

Opisane działania pozwoliły Leśnym Skrzatom postawić pierwsze kroki w matematycznym świecie. Sprawiły, że kojarzy się z przyjemnością i ciekawą zabawą. Mamy nadzieje, że zaprocentuje to w dalszych etapach edukacji odwagą do podejmowania matematycznych wyzwań.

Angelika Dziwińska

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu pulstygodnia.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%