Rozmowa z insp. Andrzejem Harasiem, komendantem powiatowym policji w Ostrzeszowie
Wiele wskazuje na to, że w połowie przyszłego roku w Kraszewicach uruchomiony zostanie Posterunek Policji.
- Tak. Jest zgoda na utworzenie 8-osobowego Posterunku Policji w Kraszewicach, który będzie dedykowany tej gminie. Będzie to 8 dodatkowych etatów. Struktura tego Posterunku to: kierownik, dochodzeniowiec, dwóch dzielnicowych i czterech policjantów pełniących służbę patrolową.
Takie oczekiwania wyrażał już wcześniej wójt Kraszewic Konrad Kuświk, który zadeklarował w imieniu lokalnego samorządu wsparcie w realizacji tego zadania. Niestety Policja nie dysponuje na terenie Kraszewic, jak i większości gmin własnej bazy lokalowej. W tym przypadku Gmina zaproponowała nam lokal, gdzie obecnie mieści się m.in. biblioteka, o powierzchni ok. 102 m2, zadeklarowała też remont i adaptację tych pomieszczeń dla potrzeb Policji, zgodnie z obowiązującymi nas standardami, nie zapominając o udogodnieniach dla osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Bez wskazania tej bazy lokalowej i deklaracji ze strony samorządu, że zostanie ona zmodernizowana, nie mówilibyśmy o możliwości powstania takiego Posterunku.
Niewątpliwie umiejscowienie na terenie gminy Posterunku Policji to większe poczucie bezpieczeństwa dla mieszkańców. Takie posterunki powstały już wcześniej w Mikstacie czy Kobylej Górze. Jak się sprawdzają?
- Nie chciałbym przechwalić, ale zarówno opinie władz samorządowych tych gmin, jak i samych mieszkańców potwierdzają trafność takich rozwiązań. Społeczeństwo czuje się bezpieczniej, a współpraca z lokalnymi samorządami również jest na wysokim poziomie.
Czy to prawda, że Posterunki te otrzymają jeszcze większe wsparcie kadrowe?
- Tak, w przypadku już istniejących Posterunków w Mikstacie i Kobylej Górze, w których mamy obsadę 6-osobową, jeszcze w tym roku otrzymaliśmy po dwa etaty na każdy. Zwiększenie obsady wymaga jednak zmodernizowania tych Posterunków, poszerzenia bazy lokalowej, na szczęście zarówno burmistrzowi Mikstatu Henrykowi Zielińskiemu, jak i wójtowi Kobylej Góry Wiesławowi Berskiemu udało się znaleźć satysfakcjonujące rozwiązania, za co dziękuję, dzięki którym zwiększono do 8 stan etatowy tych jednostek, a co najważniejsze już te etaty posiadają obsadę osobową. Sprawy związane z modernizacją istniejących posterunków Policji, jak również utworzeniem Posterunku Policji w Kraszewicach, bezpośrednio nadzorował I zastępca komendanta wojewódzkiego Policji w Poznaniu - insp. Sławomir Piekut, który osobiście rozmawiał z przedstawicielami lokalnych samorządów.
Czy zwiększenie obsady tych Posterunków, jak i powstanie nowego w Kraszewicach oznacza przesunięcie tam w sumie 12 funkcjonariuszy z KPP w Ostrzeszowie czy Komisariatu w Grabowie nad Prosną?
- Nie, są to dodatkowe etaty, jakie otrzymaliśmy z Komendy Głównej Policji.
Czy taki Posterunek funkcjonować będzie całą dobę?
- Trzeba mierzyć siły na zamiary, ale przy 8-osobowej załodze Posterunku większa część doby tak właśnie będzie wyglądać. Oczywiście nie 24 godziny na dobę siedem dni w tygodniu, ale jeżeli chodzi o dyslokowanie tych policjantów, zarówno na pierwszej, drugiej i trzeciej zmianie, będzie ono na pewno płynniejsze. Bez wątpienia, jeżeli chodzi o bezpośredni kontakt mieszkańców zarówno z kierownikiem, jak i dzielnicowymi, będzie on znacznie ułatwiony. Policja będzie bliżej ludzi.
Jerzy Bińczak
Wywiad ukazał się 6 grudnia br. w Twoim Pulsie Tygodnia
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz