Zamknij

Wiadomo już, jak przebiegać będzie ekspresowa S11 w naszym regionie. Wybrano wariant nr 3

20:58, 02.02.2023 . Aktualizacja: 22:28, 19.02.2023
Skomentuj

Wiadomo już, w którym wariancie będzie realizowana droga ekspresowa S11 między Ostrowem Wielkopolskim a Kępnem. Zatwierdzony został wariant nr 3. Odcinek ominie od zachodu Niedźwiedź, Kozły oraz Bledzianów, rozdzieli Bierzów i Rojów, ominie Centrum Wiedzy i Nowych Technologii w Parzynowie i dalej włączy się w obwodnicę Kępna.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy tego odcinka, zatwierdzając tym samym jej przebieg Zatwierdzony został wariant nr 3. Pozwala to na rozpoczęcie prac nad koncepcją programową, po czym ogłoszony zostanie przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj na realizację inwestycji. Jeśli wszystko przebiegać będzie zgodnie z planem, budowa odcinka mogłaby zostać zrealizowana w latach 2025-2027.

W wydanej decyzji zatwierdzono też do realizacji wariant nr 3 Dokument obejmuje również dobudowę drugiej jezdni na istniejącej obwodnicy Kępna (4,2 km) w ciągu S11.

Mający powstać odcinek przebiegać będzie przez tereny gmin Przygodzice, Ostrzeszów, Kobyla Góra, Kępno i Baranów. Będzie się zaczynała pomiędzy istniejącym rondem a przejściem górnym dla zwierząt na końcu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego. W miejscu istniejącego ronda powstanie węzeł Przygodzice. Dalej trasa pobiegnie w kierunku południowym i południowo-wschodnim, przez teren leśny, omijając Antonin po stronie wschodniej. Na dalszym odcinku trasa zmieni przebieg na południowo-zachodni, przekraczając linię kolejową nr 272.

Z informacji przekazanych przez GDDKiA wynika, że po zachodniej stronie linii kolejowej, tuż za Antoninem powstanie drugi węzeł drogowy – Antonin. Dalej trasa zmieni kierunek na południowy i ominie od zachodu Niedźwiedź, Kozły oraz Bledzianów biegnąc po terenach leśnych oraz polach uprawnych.

W rejonie Bledzianowa powstanie para miejsc obsługi podróżnych. Dalej trasa pobiegnie w stronę drogi nr 444, na przecięciu z którą powstanie węzeł Ostrzeszów Północ, dalej, pomiędzy Bierzowem i Rojowem, przetnie DW-449. Tu powstanie węzeł Ostrzeszów Południe. Na wysokości Rogaszyc trasa zmieni swój kierunek na południowy i poprowadzona zostanie równolegle do istniejącej DK-11.

Ekspresówka po stronie wschodniej ominie Centrum Wiedzy i Nowych Technologii w Parzynowie i po przecięciu drogi powiatowej nr 5580P włączy się w istniejącą obwodnicę Kępna (oddana do ruchu w sierpniu 2011 roku), gdzie na przecięciu z istniejącą DK-11 zaprojektowano węzeł Kępno Północ.

Do jednojezdniowej obwodnicy dobudowana zostanie druga jezdnia. Przebudowany będzie także węzeł Baranów, który musi być dostosowany do nowego przekroju drogi.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%